Jag är inte rädd

han sa
vad modigt att du vågar
resa bort till ett sånt land

jag sa
det beror på vem man frågar
mod är relativt ibland

för jag är inte rädd för avstånd eller främmande kultur
 inte rädd för nya språk eller äckliga små djur
kackerlackor
geckoödlor
fladdermöss
termiter
alla bor dom i mitt rum och dom
krälar
kryper
biter

jag är inte rädd för tjuvar
 att bli slagen eller rånad
inte rädd att byta världsbild
att bli chockad och förvånad

jag blev svårt sjuk och fick lifta
 till en rostig sjukhusbädd
uttorkad förgiftad men
aldrig nånsin rädd

för min skräck är social
och jag vill inte va' dramatisk
men varje disco party bal
gör mig livrädd och apatisk

hellre uttorkad i Kenya än paraplydrinkar med sprit i
jag har närmare till Kenya än vad jag har till Nefertiti

Av nickname Ollifant på www.haket.com.
Så himla bra!

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkligen bra!

2009-05-08 @ 15:38:46
URL: http://sillyswedishgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0