Like a early morning rain..

STRÅLANDE
Jag minns vår första dag.
Ungefär.

Strålande vårar
Ett, tu, tre lekande lätt
Om du inte tror

På något mera
lova mig först och främst
tro på oss. Tro, tro.

Skifta utsikten
Höger, Vänster, Höger om
Vackert åt ditt håll

Liv, död, förstörda,
berörda vänner undrar
Hur mår du vännen?

-----

Det är mest ömkligt
och lite vämjeligt
att drömma
vardagsromans
tvärs över mittgången

Men mitt sinne blir mjukt
och formbart
dör det är mer än din
thaimat som luktar
gott.

Det är lätt att fånle och lätt att fnittra,
när konsekvensen
 är lika med
i princip noll.

Det är skrattbart,
skrivbart
och fruktansvärt
balsamerande.

Jag målar ditt leende
utan fog,
din personlighet
utan substans
och
ser ditt
ömsesidiga intresse.

Mjäkiga karl,
varma pojke
unga människa.

Vi syns, honey.
När mitt tuggummi
är slut.
När du har nått din
vän i Göteborg
När vi slutat
samexistera.

-----

Empati, synergi, fullmakt.

Ni har bildat
pakt.
Och jag följer.

Ko-ali-tion

Tro inte jag är
exklusivt snäll.
Det är bara det
att ni har majoritet.
Majoritet i själsdemokrati.

Tro inte på min
rationalitet
Tro på relation.
Och min, till dig.
Den, är äkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0